-
Вашата кошница е празна!
Историята на Venum е неразделна част от историята
на Dragon Bleu. През май 2004 г., от своя малък крайградски апартамент в Париж,
Франк Дюпуи създава първия френски уебсайт за електронна търговия, посветен на
бойните изкуства и бойните спортове. Опитвайки се да избяга от корпоративната
стълбица на големите корпорации, той започва свой собствен бизнес.
Визията му е била да направи достъпа до
спортно оборудване по-прост и рационален, спрямо частно разпространените и
специализирани магазини, които запълват този пазар. Качва онлайн продуктите
Dragon Bleu, внос от Бразилия и успехът не закъснява. Тук обаче се появява и
първият проблем, търсенето расте, а бразилските марки не могат да предложат
нито достатъчно количество, нито високо качество.
През 2005 г. Франк Дюпуи започва да обмисля въвеждането на нова марка, която да запълни липсите на пазара - качество, количество и оригинален дизайн. Така се ражда Venum!
От самото начало Франк Дюпуи се стреми да развива нови колекции, както облекло, така и оборудване, и да участва активно във всеки етап от производството - продуктов дизайн, контрол на качеството, спонсорство, логистика, управление на електронната търговия и тн. Дори е фотограф на марката няколко години. По този начин, той лично поддържа имиджа на бранда. През 2005 г. успехът му е ослепителен - феновете на ММА по цял свят забелязват марката и нейните иновативни и революционни, продуктови дизайни. Именно това е била и главната идея на Франк Дюпуи - емблематична марка, представител на бойните спортове и манталитета на спортистите.
До 2006 г., той управлява и двете марки,
когато изведнъж осъзнава, че натоварването започва да става непосилно, за да
поддържа добри темпове на развитие сам. Предлага участие на негов бивш колега,
от IBM, Жан-Франсоа Банде. Той приема и двамата управляват марките до 2014 г.,
когато , Жан-Франсоа Банде поема по друг път на инвестиции и се разделя с
компанията. След 2014 г. Франк Дюпуи остава единственият председател на Venum, както
и единствен акционер.
Бързо растящият бранд, се фокусира върху
спортната екипировка за ММА. Макар на този пазар вече да е имало някакви
участници, продуктите на Venum разрушават конкуренцията. Конкурентните марки,
по това време, често са страдали от липса на оригиналност и лошо качество, така
че продуктите на Venum е трябвало да запълнят точно тези негативи.
Venum създават първата си фабрика в Рио де
Жанейро и точно там разработват първите си продукти - подсилени с рипстоп
технология шорти за бойни изкуства и памучни тениски. През 2006 г. Бразилия е
биещото сърце на нарастващата глобална MMA сцена. Откриването на бразилски спортен
семинар позволява на марката да се представи подобаващо на феновете на спорта.
Мечтаният отбор
Брандът започва да спонсорира бойци и да
изгражда име. Първите лица на Venum са канадецът Денис Кан, американецът Джеф
Монсън и бразилският Пекено. Впоследствие марката успява да създаде екип от
елитни бойци - Вандерлей Силва, Хосе Алдо, Лиото Мачида и Маурисио Шогун Руа. Точно
това присъствие на марката в Бразилия и спонсорирането на бразилски бойци, кара
повечето хора да мислят, че е бразилска марка, а не френска. Лепват ѝ дори
прякора „Бразилската змия“.
Venum е много близко до “venom”, отровата,
която змията изпуска в момента на ухапването. Буквата „U“ заменя „O“ за
графична хармония и баланс . Змията е животно, носещо силна символика. Те са
бързи, често ухапването им е смъртоносно и не на последно място, вдъхват страх.
От самото начало Venum е много горд с логото си и несъмнено и то и името на
бранда са свързани с успеха, който постига.
През 2009 г., Venum започва да завладява
нови пазари. До този момент, тя предлага на пазара шорти, тениски и рашгарди за
трениране. През това време разработва първите кимона за джиу джитсу и ежедневни
облекла, като шапки, пуловери, сандали и др. През 2009 г. за да запълнят изцяло
изискванията на клиентите, започват да произвеждат Venum спортно оборудване.
Опитвайки се да намерят надежден доставчик
на тъкани и добри дизайнери, марката затваря фабриката си в Бразилия и започва
да търси по-добри възможности за развитие, тоест по-голям производител с повече
възможности.
Пренасят цялото производство в Тайланд и
през 2010 г., успяват да осигурят на световния пазар продукти на ниска цена, но
с високо качество. Само за няколко години Venum става най-големият производител
в Тайланд и най-големият износител, далеч преди местните марки.
През 2014 г. марката разширява асортимента
си с оборудване и облекла за нови спортни дисциплини. Логично, намирайки се в
Тайланд, добавя Муай Тай, като за разработката им, помагат големи имена от
спорта. Petrosyan, Sitthichai, Allazov, Doumbé са само част от имената, които
са лица на марката днес.
Паралелно с Муай Тай серията, възобновяват
и линията за бразилско джиу джитсу. Съзнавайки, че не са оправдали доверието на
клиентите си с първата серия кимона, от Venum се опитват да съживят пазара с
нова серия. Променят производствените си партньори, за да постигнат по-високо
качество и спонсорират някои известни бойци. От 2017 г. до 2018 г. правят опити
да пробият и на този пазар, като на края усилията им се увенчават с успех.
От 2018 г. марката се опитва да излезе и на силно конкурентния пазар за боксово оборудване. Спонсорират Linares, Berchelt и пускат линията Pro Boxing, която е отнела повече от 2 години проучвания и разработки, за да може да предложи на пазара безспорно качество. През 2019 г. благодарение на усилията и известните лица, които застават зад марката, като Гвоздик, Беспутин, Дадашев и дори Ломаченко, марката превзема пазара и застава начело.
Venum продължава да се развива и расте, но остава вярна на своя произход и ценности. Брандът е водещ в индустриалните стандарти, но това, което го отличава от конкуренцията, е способността му да въвежда иновации. Вече 15 години, марката доказва, че е безспорен шампион на този взискателен и високотехнологичен пазар. Като най-голямото предизвикателство, пред което бранда се изправя е да продължи да бъде лидер в спортната индустрия.
Venum е иновативна марка, в непрекъснато търсене на производителност. Тя не се стреми към пресъздаване на вече съществуващото, а на промяната, предлагайки нови продукти и преживявания ден след ден.
Венум се развива и расте, но остава горда от своя произход и ценности. Смелият бранд е водещ в индустриалните стандарти, но това, което отличава Venum от конкуренцията, е че в сърцето й е способността да прави иновации. Истинска "тенденция" на бойните спортове, марката развива всеки ден своите технологии и дизайн, за да предложи най-доброто.